logo socialNOWY TARG. W ramach programu „Partnerstwo dla Książki”, którego strategicznym celem jest poprawa dostępu do książki w jej wszystkich formatach oraz wzmocnienie kulturotwórczej roli księgarni i bibliotek, Miejska Biblioteka Publiczna w Nowym Targu otrzymała od Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego dofinansowanie na cykl szkoleń dla bibliotekarzy dotyczących obszaru mediów społecznościowych.

Nowe media są nieodłączną częścią dzisiejszych instytucji, a ich użytkownicy oczekują od bibliotek coraz nowszych rozwiązań.  W ramach projektu SOCIAL MEDIA W PROMOCJI BIBLIOTEKI zaplanowane zostały szkolenia z zakresu Social Mediów, ze szczególnym uwzględnieniem platform takich jak Facebook, Instagram oraz YouTube. Przewidziano także warsztaty z tworzenia blogów jako formy reklamy i poznanie dostępnych aplikacji pomocnych w organizowaniu spotkań z czytelnikami. Zmieniające się i coraz bardziej wymagające społeczeństwo wyznacza nowe kierunki i zadania bibliotekom, oczekując zachowania z jednej strony tradycyjnej funkcji, a z drugiej –  nowoczesności opartej na zróżnicowanych i coraz ciekawszych formach pracy. Współczesny bibliotekarz to zawód, który wymaga dużej dawki kreatywności, umiejętności posługiwania się  nowymi technologiami, a także wiedzy z zakresu marketingu, aby oferta i reklama bibliotek potrafiła przykuć uwagę czytelników.  Osoba taka powinna umieć dostosować się do zmian rynkowych i wymagań użytkowników.

Poprzez dostępne platformy pracownik biblioteki będzie mógł docierać do różnych grup społecznych i prowadzić skutecznie wszelkie działania w mediach społecznościowych, znać ich specyfikę i mieć orientację w ich funkcjonowaniu. Pierwsze szkolenie z wykorzystaniem aplikacji mobilnych poprowadziła 1. lipca 2019 r. Sylwia Żółkiewska, menedżerka, projektantka, animatorka kultury i wykwalifikowana edukatorka. Kolejne szkolenia będą realizowane jesienią a ich tematy to:

KANAŁY YOUTUBE I ICH WYKORZYSTANIE W BIBLIOTECE – Oskar Rak,

INSTAGRAM I JEGO ZALETY PROMOCYJNE – Maria Jakóbczyk-Rams,

FACEBOOK WSPÓŁCZESNĄ FORMĄ MARKETINGU W BIBLIOTECE – Maria Jakóbczyk-Rams,

BLOG W POPULARYZACJI BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ – dr Krzysztof Waśkowski.